6 Ekim 2008

Salladur Dali Don Dali aka İstanbul'da bir sürrealist

Salvador Dali umursayıp da blogumu okumuş olsaydı böyle saçmalamamı pek takmaz, gülüp geçerdi. Hatta birileri de takıp beni eleştirseydi, beni savunurdu. Ciddiyim bak! :)

Aslında 21 Eylül'de (açılışın hemen ertesi) gitmeme rağmen yazmadım o ara. Hala da yazasım yok, zira girerken göze çarpan bir yere konulmayan audioguide'lardan almamıştım (sonradan insanlarda görünce dönüp almaya üşendim), çıkışta da hediyelik eşya satılan bölümden aldığım sergi kitabını da henüz okumadım. Biraz internet araştırması, biraz kitap okuması üstüne audioguide'ımla tadından yenmez bir Dali turu daha yapasım var. Üstüne de Emirgan'daki salaş balıkçılardan birinde tadından yenesi balıkları lüplettin mi değmeyin keyfime.


Eserler İspanya dışına ilk ve son kez çıkıyormuş, bu tarz büyüklükte bir sergi İstanbul dışında olmayacakmış, dediler ama ben böyle evimin duvarlarını süsleyen, işportadan aldığım o pek meşhur resimleri göremedim. İlle İspanya'ya mı gidelim? E birçok eseri de New York'ta falanmış. Şu bahsi geçen planlarımı yapıp bir ziyaret daha gerçekleştireyim de, bakarız artık.

İlk hafta yoğun ilgi var deniliyordu ama şimdilerde çok daha kalabalıkmış, akın akın gidenlerden duyuyorum. Neyseki daha Ocak 2009'a kadar buralarda. Sergiden kaptıklarımı yazmadım kötü esprilerim dışında, karışmayın, onlar Dali ile benim aramda!

http://www.daliistanbulda.com/


Bu arada Oyuncak Müzesi blogumda da türlü türlü marakasları tanıttığım videonun fonuna da Dali, İstanbul'a gelmeyen bir resmiyle konuk oldu. Videosu üste, detayları burada.

Hiç yorum yok: